23 Nisan 2015 Perşembe

KUŞ YUVASI KURABIYE

Merhabalarr 
Regâib kandiliniz mübarek olsun.
Bugün sizlere görüntüsü ile fark yaratan bir kurabiyeden bahsedicem. Bende ilk gördüğümde ne kadar değişik hemen yapmalıyım demiştim ve iyi ki yapmışım. Görüntüsü kadar tadı da acayip hoşuma gitti. 
Gelelim tarife; 

125 gram tereyağ/ katıyağ
1 su bardağı pudra şekeri
1 yumurta
3 tepeleme kaşık nişasta
Tepeleme: dolu dolu bir kaşık, taşacak kadar.
3 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya 
Aldığı kadar un (2 su bardağından biraz fazla gibi yeterli oluyor) 

Yapılışı:

Tereyağ ve pudra şekeri krema kıvamına gelecek şekilde çırpılır. Üzerine yumurta eklenip çırpmaya devam edilir. Nişasta, kakao, vanilya, un eklenir yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğrulur.

Şekli vermek için ben sarımsak ezici kullandım ama patates ezeceği de işinize yarıyacaktır. Bir miktar hamuru alın ezeceğe koyup sıkın. Uzunlamasına hamurlar ortaya çıkacak. Dairesel hareketler yaparak hamuru sıkarsanız kuş yuvası şekli oluşacaktır.
Orta kısmına hafif elinizle bastırın. Ben bastırdığım yere damla çikolata da serpiştirdim akışkan bir çikolata üzerinde olsun diye. 
180 derecede 12 dakika kadar pişirelim.
Piştikten sonra kuş yuvası şeklini alması için üzerlerine badem şekeri yerleştirdim 
 





Okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım denersiniz ve beğenirsiniz:) 


2 yorum: