28 Nisan 2015 Salı

KOLAY WAFFLE TARİFİ



  Herkese merhabalar :) 

 Sizlere bugün can sıkıntısı ile yapılmış kolay bir waffle tarifi vereceğim. Canım sıkkınken  çoğunlukla mutfağa girerim, benim için mutfağın ayrı bir havası var. Sıkıntılı girdiğim bir mutfakta  'işte buuu yess'  diye çıktığım zamanlar oluyor. İnsan ne ile mutluysa neyden zevk alıyorsa ondan  vazgeçmemeli. Hiç bilemezsiniz bir hamur parçası stresinizi alabilir, kabaran bir kek yüzünüzü  güldürebilir belli olmaz bu işler :)

 Öyle evde boş otururken dedim '''kalk gizem koş gizem mutfağa'''.. ortaya da böyle bir şeyler çıktı.  Planlanmış bir şey değildi kısıtlı malzemelerle bunlar oldu.

 Hadi bakalım ben bu waffle ı nasıl yapmışım :)






Malzemeler:

2 adet yumurta
1 çay kaşığı kadar tuz
1 buçuk su bardağından biraz az süt
1 yemek kaşığı şeker
çeyrek su bardağı kadar sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya 
1 buçuk su bardağına yakın un 

Yapılışı:

*ilk başta yumurtalarımızın sarılarını ve aklarını ayırıyoruz.
*vanilya paketinin yarısını yumurta aklarıyla çırpıyoruz. yumurta akları iyice beyaz olana kadar çırpıyoruz.
*yumurta sarıları ile de şekeri çırpıyoruz.
*yumurta sarılarını çırptıktan sonra , çırpılmış yumurta akının içine sütü, sıvı yağı, kabartma tozunu,kalan yarım paket vanilyayı, tuzu ekliyoruz.
*karıştırmaya devam ederken bir yandan yavaş yavaş unu ekliyoruz.
*en son olarak da yumurta akını karışıma ekliyoruz. karıştırıyoruz.
*karışımı waffle makinesine ya da tost makinesine 3 yemek kaşığı kadar dökerek 5 dk kadar pişiriyoruz.


Siz istediğiniz şekilde üzerini süsleyebilirsiniz. Ben portakal, çikolata, fındık, meyve sosu kullandım.



 Essenso markasının waffle makinesi kullandım  ama tabi ki siz tost makinesi ile de çok güzel waffle yapabilirsiniz.

Sizin de bildiğiniz waffle tarifleri varsa benimle paylaşmayı unutmayın ve de tarifi denerseniz bundan beni de haberdar edin :)

Okuduğunuz için çok teşekkürler :)

Hayatınızdan mutfak eksik olmasın ;))  





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder