4 Mayıs 2015 Pazartesi

AYNI YILDIZIN ALTINDA / JOHN GREEN



Herkese merhabalar 

Bugün sizlerle kitaplar hakkında bir şeyler konuşalım istedim. Bir zamanlar herkesi etkisi altına alan bir romanla karşınızdayım.. Aynı Yıldızın Altında ( John Green )
Bir ara o kadar popülerdi ki okumayan kaldı mı merak ediyorum. 







Dış görünüş olarak albenili bir kitap kendileri. Ve sert bir kapağa sahip. Sert kapağın olduğu yerler siyah aşağıya da resmini koyuyorum. 



Kitabın içeriğinden ve arka kapakta yazanlardan bahsedecek olursam;

Yıldızların hastalık ile sağlık, ölüm ile yaşam arasına çektiği ince çizgidegidip gelen iki gencin, sayılı günlerinde sonsuzluğu bulma hikayesi...

On altı yaşındaki kanser hastası Hazel Grace'in birkaç yıl daha yaşamasını garanti eden tıp mucizesine rağmen hastalığı ölümcüldür ve konulan teşhisle birlikte yıldızlar, öyküsünün son bölümünü çoktan kaleme almıştır.

Fakat Augustus Waters isimli, yakışıklı bir sürpriz karakter, Kanserli Çocuklar İçin Destek Grubu'nda boy gösterince Hazel'ın hayatı bambaşka bir yöne sapar ve bu zeki çocuğun çekimine karşı koyamayan kızın öyküsü yeniden yazılır.

Romanda hayatta kalma ve aşık olmanın komik, heyecan verici ve trajik yönlerini gözler önüne seriliyor...

Kendileri 2012'nin en iyi romanı seçilmiştir.

TIME dergisi, 2012'nin en iyi romanı
Goodreads, 2012'nin en iyi genç yetişkin kitap ödülü
New York Times'ın bestseller listesinde #1 
Wall Street Journal'ın bestseller listesinde #1
Amazon'un bestseller listesinde #1
Indiebound'un bestseller listesinde #1
USA Today'in en çok satan kitaplarından biri
Publishers Weekly'nin en iyi kitaplarından biri
School Library Journal'ın en iyi kitaplarından biri
The Huffington Post, 2012'nin en iyi kitaplarından biri
Booklist, gençler için kitaplar, editörün seçimi
BookPage, Kirkus, The horn book ve the atlantic wire'da 2012'nin en iyi kitabı seçkisi
Odyssey ödülü
New York Times'ın bestseller listesinde üst üste 70 hafta
Tüm dünyada 1 milyonun üzerinde satış

eee daha ne olsun..

Romanın  gerçekten ödüllerin hepsini hak ettiğini düşünüyorum.Konu olarak okunacak, insanı kendine bağlayan bir konusu var. Üslubu anlaşılır, etkileyici. İki gencin öyküsünü anlatması, duygusal olması ise kitabın çok kişi tarafından okunmasını sağladığını düşünüyorum.

Evet gerçekten duygusal bir roman ama beni ağlatmadı.Niye ağlatıp ağlatmadığını söylüyor olmamın sebebi, okuyanların neredeyse tamamı ağladığı için belirtme gereği duydum. Tamam duygulandım  ama bir Uçurtma Avcısı kadar beni etkilemedi. Ama tabi ki yinede en iyi kitaplar listeme girer kendileri.

Uçurtma avcısı ile ilgili yazımı okumak isterseniz tıktık

Yine çok şanslısınız bu romanın da filmi mevcut :) 
Hem okumak hem de izlemek isterseniz ya da ben okumam izlerim diyorsanız tıktık  :)

Okuduğunuz için çok teşekkür ederim.

Aynı Yıldızın Altında isimli bu romanı sizlerde okudunuz mu ? Fikirleriniz nelerdir benimle paylaşırsanız sevinirim :)


Mutlu haftalar..

Bazıları kitabı kalınlığıyla ölçer, sanki kafayı değil de kolları çalıştırmak için yazılmışcasına.  
Baltasar Gracian

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder